Garantie
Garantievoorwaarden van de Etn. Abel Falisse
Garantievoorwaarden
Ondanks de zorg die de fabrikanten aan de productie van de toestellen besteden, kan er altijd een defect optreden. Onze naverkoopdienst herstelt deze op verzoek zowel tijdens als na de garantieperiode.
Deze garantiebepalingen zijn gebaseerd op de EU-richtlijn 1999/44/EG van de Europese Unie en de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.
Het apparaat is onder waarborg in het kader en met inachtneming van de volgende voorwaarden:
- In overeenstemming met de geldende bepalingen verhelpen wij kosteloos elk defect dat zich manifesteert binnen een termijn van 24 maanden vanaf de datum van levering van het toestel aan de eerste eindgebruiker.
- Exclusief voor toestellen die verkocht zijn door Ets Abel Falisse, waarbij het serienummer het bewijs is.
- Uitsluitend op het Belgisch en Luxemburgs grondgebied. Gebieden waarvoor wij invoerder zijn.
- Deze garantievoorwaarden zijn niet van toepassing voor professioneel gebruik of gelijkwaardig gebruik.
- De garantieprestatie houdt in dat het apparaat wordt teruggebracht in de toestand waarin het zich bevond voordat het defect optrad. Defecte onderdelen zullen worden vervangen of gerepareerd. Gratis vervangen onderdelen worden ons eigendom.
- Om verdere schade te voorkomen, moet het defect onmiddellijk aan ons worden gemeld.
- Voor een beroep op waarborg dient het aankoopbewijs met aankoop- en/of leveringsdatum te worden overlegd.
- De garantie geldt niet voor schade aan kwetsbare onderdelen, zoals glas (glas-keramiek), kunststoffen, gloeilampen en rubber.
- De garantie kan niet worden ingeroepen voor kleine defecten die geen invloed hebben op de algemene waarde en duurzaamheid van het toestel.
- De garantie is niet van toepassing op gebreken die te wijten zijn aan:
- Een chemische of elektrochemische reactie veroorzaakt door water.
- Abnormale omgevingsomstandigheden in het algemeen.
- Ongeschikte werkingsomstandigheden.
- Contact met aggressieve producten.
- Transportschade die buiten onze verantwoordelijkheid is.
- Onjuiste of niet vakkundige installatie of montage.
- Gebrekkig onderhoud.
- Het niet opvolgen van de gebruiksaanwijzing.
- Reparaties of ingrepen uitgevoerd door ongeschoolde of onbekwame personen, of door het gebruik van niet-originele toebehoren of onderdelen.
- Toestellen die gemakkelijk kunnen worden vervoerd, moeten ter reparatie worden afgeleverd of naar de klantendienst worden gezonden. Service aan huis is alleen mogelijk voor grote toestellen of inbouwtoestellen.
- Indien toestellen zodanig zijn ingebouwd, ondergebouwd, geplaatst of opgehangen dat de benodigde tijd voor het in-en uitbouwen samen meer dan 30 minuten bedraagt, dan worden de hierdoor ontstane extra kosten aan de gebruiker in rekening gebracht.
- Indien binnen de waarborgperiode de herstelling van hetzelfde gebrek meermaals mislukt of de herstellingkosten disproportioneel zijn wordt in overleg met de gebruiker een gelijkwaardige vervanging geleverd. In geval van vervanging behouden we ons het recht voor om een vergoeding te rekenen naar rato van de verstreken gebruiksperiode.
- Reparatie onder garantie leidt niet tot een verlenging van de normale garantieperiode, noch tot het begin van een nieuwe garantiecyclus.
- Wij verlenen twaalf maanden garantie op betaalde reparaties, beperkt tot hetzelfde defect. Artikel 11 is eveneens van toepassing.
- Deze garantiebepalingen sluiten elke vergoeding voor schade buiten het apparaat uit.
- In gevallen waarin niet aan de garantievoorwaarden wordt voldaan, wordt de servicevergoeding tegen het geldende referentietarief aan de consument gefactureerd..